نحوه پخت برنج قهوه ای

۳۰ دی ۱۳۹۴

برنج قهوه ای از منابع غذایی سالم برای افراد است. یکی از ویژگی های برنج قهوه ای ان است که برای افرادی که دارای بیماری قند یا دیابت هستند مناسب بوده و نسبت به برنج معمولی از میزان قند بسیار پایین تری برخوردار است. در ادامه ی مطلب به نحوه ی پخت صحیح این برنج مغذی و سالم خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

با توجه به اینکه اگر برنج قهوه ای را آبکش نماییم و مدت زمان پخت آن را به هر نحوی افزایش دهیم، باعث کاهش منابع غذایی آن از جمله ویتامین b می شود لذا بهتر است که به صورت کته پخته شود.

برای پخت، برای هر لیوان برنج حدود ۳ الی ۳/۵ لیوان آب به همراه یک الی یک و نیم قاشق سوپ خوری نمک به همراه اندکی روغن به قابلمه ریخته و درجه شعله را زیاد کنید تا آب به جوش آید. پس از جوش آمدن درجه ی گاز را کم کنید تا به آرامی بپزد و کم بکشد.

در صورتی که برنج را در فر می پزید، آب را دو لیوان ریخته و نیز برای طعم بهتر نصف قاشق سوپ خوری کره به آن اضافه نمایید.

our-telegram-chanel عضویت در تلگرام کاوشگر زمین
برچسب‌ها:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *