کارآفرینی اینترنتی استارت آپ

نحوه موفقیت در کارآفرینی اینترنتی

۲۴ آذر ۱۳۹۵

امروزه، اینترنت بخش عمده ای از کسب و کارهای بزرگ و کوچک را تشکیل می دهد. با افزایش ترافیک در دنیای و تبلیغات رسانه های اجتماعی با استفاده از متدهای جدید بازاریابی اینترنتی نسل جدیدی از کسب و کار در حال رشد است. کارآفرین اینترنتی کسی است که از قدرت اینترنت برای شروع یا رشد یک کسب و کار استفاده می کند. کسی که می خواهد به یک کارآفرین اینترنتی موفق تبدیل شود باید به برخی از اصول اولیه راه اندازی شامل ترکیب تکنولوژی های جدید و مفاهیم کسب و کار کلاسیک، توجه داشته باشد.

بخش۱ : شروع کار و آموزش فنی

۱- در دوره های آموزشی کسب و کار و مدیریت شرکت کنید.

به عنوان یک کار آفرین موفق باید قبل از شروع کار آموزش های لازم را ببینید. در دوره های کسب و کار و ترجیحا دوره های ۴ ساله دانشگاهی شرکت کنید. داشتم مدرک MBA نیز به شما برای داشتن کسب و کاری موفق کمک خواهد کرد. به هر حال، شما رییس خود خواهید بود و یک استارت آپ را شروع می کنید.

۲- با اصول فناوری آشنا شوید.

توانایی کد نویسی و توسعه وبسایت روشهایی بهینه هستند. اگزر شما با همکاران خود کسب و کاری را شروع می کنید می توانید بر روی جنبه های تجارتی وب سایت نیز تمرکز کنید. شما بای موفقیت در این رشته به مهارتهای کامپیوتر در یک سطح مقدماتی نیاز دارید

  • داشتن مدرک فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر یا دیگر رشته ها مشابه پیشنهاد می شود. هرچند که با شرکت کردن در دوره های IT می توانید سطح مهارتهای کامپیوتری خود را بالا ببرید.

۳- دوره کارآموزی را بگذرانید.

به دنبال کارآموزی در زمینه های بازاریابی اینترنتی یا بهینه سازی موتور جستجو باشید. هنگام درخواست کار لازم نیست رزومه ای مانند استیو جابز داشته باشید  اما مطمئن شوید که حداقل کمی سر رشته در این زمینه دارید.

بخش ۲: ایجاد طرح کسب و کار

۱- تصمیم بگیرید که می خواهید چه کاری انجام دهید.

به یک ایده برای شروع کسب و کار نیاز دارید تحقیق کنید که چه بخشهایی دارای اقتصاد خوبی هستند و روی آنها تمرکز کنید. می توانید خدمات فیزیکی مردم مانند خریدهای محلی و تحویل مواد غذایی را انجام دهید. یا سرویسی مجازی مانند مشاورع=ه یا ویرایش را راه اندازی کنید.

  • امروزه موفق ترین کسب و کارهای اینترنتی مشاوران SEO، مربیان آموزش کسب و کار، خرده فروشان، مشاور رسانه های اجتماعی و طراحان سایت هستند.

۲- تحقیقات بازاری انجام دهید.

ممکن است ایده شما سود آور به نظر برسد اما تا زمانی که وارد کار نشوید راه های مناسب را تشخیص نخواهید داد. از داده های آماری ارائه شده توسط سازمانهای دولتی مانند منابع شخص ثالث برای پیدا کردن کسب و کارهای مشابه، استفاده کنید.پرسشنامه ها و مقالات با عنوان کارهایی که مردم برای آن پول خرج می کنند را مطالعه کنید.

۳- یک طرح کسب و کار پیوسته داشته باشید.

همانند کسب و کار سنتی، کسب و کار اینترنتی نیز می تواند از یک طرح کسب و کار خوب سود ببرد. یک طرح کسب و کار به شما کمک می کند تا شرکت خود تشکیل داده و سایر سرمایه گذاران را برای همکاری متقاعد کنید که شما شرکتی با دوام خواهید داشت.

  • بخشهای متناسب با محصول خود را بررسی کنید و یک استراتژی بازاریابی خوب طراحی کنید
  • شرکت خود را با توجه به این استراتژی تشکیل دهید.
  • هزینه های پیش بینی شده و جریان نقدی را مشخص کنید.

۴- به جزییات توجه کنید.

یک طرح کسب و کار دقیق به امور مالی کسب و کار نیز کمک خواهد کرد. یک طرح کسب و کار به آنچه که یک کسب و کار جدید برای زنده ماندن نیاز دارد، توجه می کند: توجه و ارائه موفقیت بالقوه.

  • کنارهم قرار دادن بودجه طرح ریزی شده به شما کمک می کند تا مدل کسب و کار خود را مشخص کنید. تمام هزینه ها و منابع درآمد احتمالی را لیست کنید و هزینه های خود را محاسبه کنید.

۵- شریکی مکمل انتخاب کنید.

شما و بهترین دوست جدید شما مسئول همه جوانب کسب و کار خواهید بود به این معنی که شما نیاز به فردی ندارید که دقیقا مشابه شما باشد. اگر شما طراح سایت هستید فردی را برای ایده پردازی کسب و کارتان پیدا کنید.

بخش ۳: کسب و کار خود را ثبت کنید

۱- دامنه خود را ثبت کنید.

اولین مرحله برای شروع کسب و کار اینترنتی رزرو کردن نام دامنه است. ممکن است دقیقا اسمی که می خواهید قبلا ثبتنام شده باشد بنابراین رجیسترهای دیگر را بررسی کنید.

  • می توانید از نام شرکت خود برای انتخاب نام دامنه استفاده کنید. از کلمات جذاب و جدید استفاده کنید
  • com هنوز هم جزو پسوندهای برتر اکثر کسب و کار ها است در حالی که .net رو به محبوبیت است. هر چند استفاده اصلی از net برای ارائه دهندگان شبکه بود، اما در حال حاضر یک گزینه با دوام برای کسب و کارهای تجاری است

 

۲- هاست خود را مشخص کنید.

بسیاری از رجیسترهای ثبت دامنه میزبان وب نیز هستند. برای دسترسی به وبسایت خود بر روی اینترنت به یک هاست نیاز دارید. اگر نگران هزینه های راه اندازی اولیه هستید می توانید از هاستهای ارزان قیمت با امنیت پایینتری استفاده کنید.

۳- کسب و کار آنلاین خود را ثبت کنید.

برای انجام عملیاتهای آنلاین به مجوز کسب و کار اینترنتی نیاز دارید. با توجه به شرایط کشور خود نسبت به ثبت نام اقدام کنید.

۴- وبسایت خود را ایجاد کنید.

مطمئن شوید که کار کردن با وبسایت شما برای همه بازدیدکنندگان آسان است. سعی کنید وبسایت شما همه اطلاعات کسب و کار شما را بدون گرفتن هر گونه پیام خطا به مردم نمایش دهد.

مهمترین بخشهای هر وبسایت به شرح زیر است:

لوگو، منوی اصلی، جعبه جستجو، آیکون های رسانه های اجتماعی، تصویر هدر، مطالب نوشته شده، و اطلاعات در قسمت پایین.

۵- به جزییات مالیات نیز توجه کنید.

به کسب و کارهای آنلاین نیز مالیات تعلق خواهد گرفت. شرایط مالیات در کشور خود را بررسی کنید

  • اگر با مشتریان خارجی سروکار دارید به مقررات تجارت بین المللی توجه کنید.

بخش ۴: ویژگی های کاربر پسند اضافه کنید

۱- سبد خرید یا ویژگی های دیگری را اضافه کنید.

یکی از جنبه های کلیدی یک کارآفرین موفق اینترنتی قرار دادن ابزار های مورد نیاز بر روی وب سایت است تا مشتریان به راحتی معاملات خود را انجام دهند. همچنین سبد خرید یکی از ویژگی های مورد انتظار تمام بازار های آنلاین است، به طوری که نبود این قسمت ممکن است منجر به حذف آشکار مشتریان شود.

۲- از نظرسنجی برای پیشبرد کسب و کار خود استفاده کنید.

مشریان به راههای برای خرید نیاز دارند اما کسب و کار نیز نیاز به شناسایی مخاطبان خود و راه های پیگیری فروش دارد. بخشی از مدل کسب و کار خود را که می خواهید بررسی کنید انتخاب کنید و در مورد آن پرس و جو کنید.

۳- برنامه هایی برای تلفنهای هوشمند ایجاد کنید.

این جنبه از کسب و کارهای آنلاین به سرعت در حال گسترش است. یک برنامه کاربردی برای جذب سرمایه گذاران توسعه دهید. یکی از دلایل دیگر استفاده از این برنامه های این است که اینگونه برنامه ها با نرم افزارهای بلوک تبلیغات سازگار نیستند.

بخش ۵: هزینه ها را کنترل کنید

۱- تبلیغات های مناسب انجام دهید.

نیازهای تبلیغاتی برای هر کسب و کار متفاوت است. تبلیغات ایده مناسبی برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه آنلاین است. فضاهای تبلیغاتی در موتور های جستجو،وب سایت های دیگر و برنامه های دیگر را بخرید.

  • از داده های آماری موتورهای جستجو برای آگاهی از وبسایتهای مورد علاقه کاربران استفاده کنید. این داده ها به شما خواهند گفت که تمرکز کاربران بیشتر در چه قسمتی است و دنبال چه چیزهایی می گردند

۲- از مزیتهای تبلیغات های اینترنتی آسان بهره مند شوید.

سایتهای ویدیوئی و دیپر سایتهای آپلود رسانه از راه های خلاقانه ای برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده می کنند. رسانه های اجتماعی یکی دیگر از راه های آسان کسب و کار است. شما می توانید سایت های رسانه های اجتماعی ایجاد کنید و بروز رسانی خودکار آن را در برنامه خود داشته باشید.

۳- تبلیغات های فیزیکی را اضافه کنید.

برای برخی از افراد که به صورت منظم از اینترنت استفاده نمی کنند به راه های دیگری برای متصل شدن به کسب و کار نیاز دارند. شرکت کردن در رویداد های محلی و استراتژی های دیگر به ارتقا سود کسب و کار شما کمک خواهد کرد. هیچ چیز اشتباه و یا غیر طبیعی در مورد داشتن یک وب سایت وجود ندارد که به کمک آن بتوان در جامعه زندگی واقعی به موفقین دست یافت.

  • برای مثال، اگر شما وبسایتی برای ثبت و پردازش کشاورزان محلی در بازار کشاورز محلی دارید به نظر می رسد که بسیار در آینده بسیار محبوب شود.

منبع: wikihow

 

our-telegram-chanel عضویت در تلگرام کاوشگر زمین
برچسب‌ها:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *