نحوه اخذ نمایندگی بیمه ایران

۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ۱ دیدگاه

در صورت دارا بودن شرایط ذیل متقاضی نمایندگی با در دست داشتن اصل و کپی شناسنامه در شهرستان ها به شعب مستقر در مرکز استان و در تهران به مدیریت امور شعب و نمایندگان مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم مربوطه اقدام می نمایند.

  • شرایط:
    1. تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران.
    2. اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور.
    3. عدم اعتیاد به مواد مخدر.
    4. نداشتن سوء پیشینه کیفری و همچنین نداشتن سابقه محکومیت به جرایم نام برده شده در ماده ۶۴ قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران و بیمهگری.
    5. داشتن گواهی پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم.
    6. کارشناسی در رشته بیمه (و یا سایر رشته ها با گرایش بیمه) با یک سال سابقه کار بیمه ای فنی و تخصصی.
    7. دارا بودن حداقل ۲۲ و حداکثر ۴۰ سال سن.
  • مراحل انجام کار:
    1. موفقیت در مصاحبه و کسب امتیاز لازم. (در صورت مشروطی متقاضی بایستی پس از طی کردن دوره عملی داخل نمایندگی با تأیید شعیه نماینده، جهت مصاحبه مجدد اقدام نماید.)
    2. ارائه پرتفو حداکثر ظرف مدت ۴ ماه (بدون ثالث، عمر و پس انداز)
    3. ارائه مدارک زیر جهت تشکیل پرونده:
      • اصل و کپی شناسنامه(برابر اصل شده )
      • اصل و کپی مدرک تحصیلی (برابر اصل شده )
      • اصل و کپی کارت پایان خدمت (برابر اصل شده )
      • گواهینامه ICDL
      • ۶ قطعه عکس۴*۳
    4. طی کلاس های آموزشی (۲ هفته تئوری و ۲۴ روز عملی) در هر جایی که خود متقاضی بخواهد.
    5. قبولی در آزمون جایگزینی بیمه مرکزی.
      اهم منابع مورد استفاده در این آزمون عبارتند از:

      • کلیات بیمه – آیت کریمی
      • پرسش و پاسخ جامع بیمه ای – آیت کریمی
      • تکنیک های فروش حرفه ای بیمه – آیت کریمی
      • مبانی نظری و عملی بیمه – دکتر عبدالناصر همتی و دکتر علی همتی
      • مجموعه قوانین و مقررات بیمه های بازرگانی
      • پرسش و پاسخ کارآفرین
    6. معرفی دفتر کار ( ۱۰ متر تجاری، ۳۰ متر اداری و سایر نکات )
    7. تأیید دفتر کار توسط کارشناس بیمه
    8. ارائه مدارک زیر جهت تکمیل پرونده:
      • ۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال سفته
      • تکمیل فرم تعهد نامه توسط دو نفر کارمند رسمی دولت (هرکدام دو امضاء و یک اثر انگشت پشت سفته)
      • اصل و کپی حکم کارگزینی سال جاری هر دو ضامن
      • تکمیل سفته توسط متقاضی
      • کپی دو طرف سفته
      • اصل و کپی اجاره نامه
      • عکس از تمام زوایای دفتر و تجهیزات و نمای بیرونی
    9. معرفی به آزمایشگاه، نیروی انتظامی و حراست بیمه ایران جهت اثبات عدم سوء پیشینه و …
    10. پس از طی این مراحل پرونده بررسی نهایی شده و در صورت تأیید، کد نمایندگی به شخص حقیقی اعلام می شود.

 

منبع: بیمه ایران

برچسب‌ها:

یک پاسخ به “نحوه اخذ نمایندگی بیمه ایران”

  1. لاله گفت:

    با سلام یعنی واقعا با داشتن شرایط بالا میشود نمایندگی را اخد کرد ؟من خیلی تمایل به کار در امر بیمه مخصوصا بیمه ایران را دار م
    م اما هر دفعه با مراجعه فقط کاعد بازی میشود ودیگر هیچ ممنون میشم جواب منو بدهید.با ارزوی موفقیت برای همه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *